کد خبر 1318612
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۱۰/۰۶؛ سامانه بارشی چهارشنبه وارد کشور می‌شود/ هشدار بارش‌های سیل‌آسیا در استان‌های جنوبی

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی روز چهارشنبه از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق کشور طی امروز تا چهارشنبه جو پایدار همراه با پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطقی از خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان و ارتفاعات کرمان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه بارش در این مناطق تشدید شده و گستره آن به‌تدریج مناطقی از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان و جنوب همدان و مرکزی را در بر می‌گیرد. روز جمعه بیشتر مناطق کشور به‌جز شمال غرب و غرب بارندگی پیش‌بینی شده است.

بارندگی‌ها در استان‌های نیمه جنوبی کشور شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز و فردا خلیج‌فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج‌فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی شده است.

در همین حال امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که روزهای پنجشنبه و جمعه تمام کشور به جز مناطق شمال غرب بارندگی خواهند داشت، گفته است: شدت بارش‌ها برای مناطق جنوبی کشور  از جمله استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان  و هرمزگان است که طی امروز و فردا سازمان هواشناسی هشدارهای مربوط به آن را صادر می‌کند.

بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که اسمان تهران امروز و فردا افتابی است. روز چهارشنبه و پنجشنبه نیز ابری و نیمه ابری خواهد بود.  روزهای جمعه و شنبه هفته آینده آسمان پایتخت نیمه ابری پیش‌بینی شده است. یکشنبه هفته آینده احتمال بارش باران در تهران ۸۵ درصد بوده و میزان بارش‌ها حدود ۵.۸ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    بزار بباره تا سوز شدید هوا کاهش پیدا کنه منفی 18 شده شهرمون
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    هی سامانه وارد میشه خارج میشه دریغ از یه قطره بارون تو قم .خدایا این دفعه اینجا هم بباره برف و بارون
  • DE ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 1
    یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی شود؛ جابجا می‌شود. زود برجام را امضاء کنید وگرنه این سامانه وارد ایران میشه زیر پاشو نگاه میکنه برجام امضا نکرده باشید میره جاهایی که برجام دارن زیر پاشو خیس میکنه یعنی زیر پاشو بارون میباره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس